Navad 1000
Navad 1000 je nonstop závod ve Švýcarských alpách. Trasa dlouhá 1000km s převýšením více než 31km vede od Bodamského jezera až na druhou stranu Švýcarska k Ženevskému jezeru. Druhého ročníku závodu, který se inspiroval americkým bickepacking závodem Tour Divide se letos zůčastní 45 dobrodruhů z celé evropy. Jedním z nich budu i já. Startuje se 18.6.2016 v 6 hodin ráno ze Švýcarského města Romanshorn. A jak už to na podobných závodech bývá zvykem, opět mě i ostatní závodníky budete moci sledovat online díky satelitním trackerům SPOT (Aktualizace polohy každých 10 minut). Budeme také jednou denně posílat SMS zprávy ze závodu na stránky závodu. Máte tak jedinečnou možnost zažít toto dobružství s námi, z pohodlí domova. Zatímco my budeme pravděpodobně někde moknout, mrznout a nebo se naopak trápit v nesnesitelných vedrech v ukrutných kopcích. Cíl závodu je ve městě Montreux u sochy Freddieho Mercuryho od plzeňské sochařky Ireny Sedlecké. Budu rád pokud mě třeba povzbudíte nějakým pěkným komentářem zde na stránkách.
Zde pár důležitých odkazů:
1) stránky závodu: www.navad1000.ch
2) Sledování pozice závodníků
3) Sledování mojí pozice
4) SMS od závodníků. (německy a anglicky)
4) Odkaz na můj satelitní tracker
5) Adventure na stránkách SPOTu
6) Mapa Závodu na Google
13.6.2016 Jak se vlastně dostanu na start do Švýcarského města Romanshorn?
Klasicky vlakem + na kole. Proč vlakem a ne autem je jasné. Protože kdo by se vracel pro auto. Proč ne letadlem? Protože je to dražší než dráhy a kdo by se balil s kolem do krabice. Zbývalo dořešit jak a kdy tam vlak jede. Zdálo by se to celkem jednoduchý. S jedním přestupem v Mnichově. Jenže cena jízdenky pro kolo a dospělou osobu nevychází zrovna nejlépe. Po prozkoumání všech možných nabídek nakonec volím kombinaci české včasné jízdenky Evropa – z Plzně do Mnichova a Spartiket německých drah z Mnichova do Lindau, který je na severu Bodamského jezera na německé straně. Ráno 17.6.2016 do Plzně pojedu na kole a odpoledne z Lindaou do Romanshornu taky (asi 50km). Lístek až na místo by vyšel o mnoho dráž, protože se překonávají hranice Rakouska i Švýcarska a to zvedá cenu o více než 30 Eur. To tam raději dojedu na kole a dám si pořádnou večeři . Prezentace je v pátek večer od 18:00 v restauraci Zur Mole tak snad to stihnu.
16.6.2016 Připravuji kolo, mapy, navigaci atd.
Jako vždycky to vychází na poslední chvíli, připravit si všechno na tak dlouhou cestu je vždycky hektický. Nakonec balím od 20:00 až do 1Am. A za 4h na vlak . Venku přívalové bouřky s kroupama a já si užívám na delší dobu poslední noc pod střechou. Snad se počasí trochu umoudří.
17.6.2016 Jedu na Vlak v 5AM.
Konečně zbaleno. Venku vytrvale prší. Prvních 15km na vlak za mnou. „Trochu“ jsem zvlhnul. Uvidíme jak bude dál na jihu.
kolem 11:45 jsem dorazil do Mnichova na hlavní nádraží. Zdá se že dešti jsme prozatím ujeli. Než Teda vyjedeme do dalšího Švýcarským expressem.
20:21 Do Lindau jsem dorazil vlakem někdy kolem 15hoď. vysadil mě na ostrově v Bodamského jezera. Trochu problém najít most, ale podařilo se. Pak už to bylo jen 50km kolem jezera na rozehřátí na prezentaci v Romanshornu. Přijel jsem na prezentaci jako první to jsem nečekal . Hned se mě přátelsky ujal pořadatel a lecos vysvětlil. Úspěšně jsem se zaregistroval a s díky odmítl večeři v podobě nudlí za 30 švýcarů. Přeci jen je to blbý poměr cena/výkon. popojel jsem dál a jsem u Turka na kebabu za 6. Teď tu sedím na WiFi. Jsou tu sice černí, ale jsou v pohodě. Zatím mě nevyhazuji.zitra start v 6h ráno. Na startu bylo tak 50 lidí.
18.6.20216
5:20 První noc bivak za městem Romanshorn v louce v závětří haldy dříví s krásným výhledem na zapadající slunce nad horami. Spalo by se tam dobře, kdyby se o půlnoci nepřihnala bouře. Naštěstí nejdříve o sobě dala vědět vichrem. Rychlý escape zpátky k městu někam pod střechu. Do 15 minut se mě podařilo se štěstím nalézt luxusní seník s placatými balíky sena. Spalo se tam krásně jen ten kůň vedle mě občas probudil. Déšť bubnoval do plechové střechy asi do dvou do rána.
22:06 – Martin právě projel vesničkou Niederurner a už je v čele Má nyní za sebou 231,6 km a podle jízdy se má víc než dobře. Ráno jsem s ním mluvil a vypadal nadšeně, alespoň podle hlasu. Tak jsem zvědav kolik jim nakonec nadělí. Pokračování až zítra, doufám, že se ten blboun, alespoň trochu vychrápe
—————————————————————————————————————————————————
19.6.2016 – 8:00
Martin ztratil vedení, ale asepoň se vyspal. Prej tam prší a to prej fakt hodně, takže když to píše Martin, tak tam budou asi za chvíli povodně. Protože kdo ho zná, tak ví jaký má měřítka. No a je mu kosa jak blázen, ochladilo se. Nebyl by to ale Martin, aby si nějak neporadil, takže vyndal z lékárničky chirurgický rukavice a jede v nich.
10:00 hod. Martin stále na druhé pozici těsně před městečkem Brunnen. V nohách má 304km, první Jakob Christian má za sebou 320km a třetí má za sebou Samuel Gadient – 272 km. Zatím mu to jede, takže uvidíme jak na tom bude večer.
20:15 hod. Na čele se nám zatím nic moc nemění. Martin jede neustále svoje strojové tempo a právě projíždí okolo jezera Sempachersee. Jeho Diesel agregát se začíná dostávat na provozní teplotu, protože stáhnul náskok na Jakoba. Aktuálně 1.místo:Jakob Christian- 428 km, 2.místo:Martin Vít – 422 km a 3. místo změna nyní Bringold Daniel – 383 km. Hra o první místo bude zatím asi až do konce napínavá. Mezi druhým a třetím místem se nám začíná tvořit trochu díra, což je dobře. Zatím neskutečnej výkon a jede parádně ten kluk od Radyně. Zřejmě dobrej oddíl
—————————————————————————————————————————————————–
20.6.2016 – 07:35 hod. Martin se stále drží na první pozici, nyní se nachází ve městečku Entlebuch a má v nohách 502 km, na prvního Jakoba Christiana ztráta pouhých 6km. Dnes večer by mohl projíždět pod monumentem Eiger,Mönch a Jungfrau. tak uvidíme.
Jinak zprávy od Martina z 0:55 hod dnešního rána: “ Pršelo od 16hod do 22 hod. celou sobotu. Hodně vydatné deště, lokální povodně. Louky podmáčené jako houba, někde se člověk propadá do půli lýtek. V nížinách regulérní povodně. Odpoledne slunce a konečně jsem uschnul. Defekt zadní bezduše. Půl dne to ucházelo, až jsem to nevydržel a nakonec tam dal duši. Snad to bude chvíli držet.“
—————————————————————————————————————————————————
21.6.2016
Martin stále bojuje na trati a zažívá svoji první krizi.
Zprávy z Trati: 04:07 :“ Včera královská koncová etapa asi 6x něco jako sněžka, teď zase prší. Včera bylo hezky. Jsem na kaši, prdel je otlačená a začíná bolet.Začínám mít nějakou krizi, únava přichází.
Martin dnes byl nucen udělat pár zastávek a jeho postup se tím zbrzdil. Měnil řetěz, v grund ledovce hrozná dřina. Má ubroušené desky a je nalomenej. Tak kdo může, tak ho povzbuďte, ať má sílu a doklepne to. Už jen zítra a může bejt v cíli
15:00 hod. Martin právě projíždí před jednou z nejtěžších severních stěn v Alpách, pod samotným Eigerem a jeho strmou přes 1000m vysokou severní stěnou na kterou dohlíží další Alpský velikán Mönch a Jungfrau. V Grindelwaldu je také nádraží nejvýše položené zubačky v evropě, která projíždí v tunelu celým masivem Eigeru a jeho severní stěnou a končí v zastávce Jungfraujoch – Top of Europe která vyúsťuje na ledovci ve výšce 3 454m.n.m. Martin má v této chvíli 692 km v nohách.
19:10 hod. – 740 km, 2. místo na předchozího cca 40km ztráta, na 3. místo náskok také cca 40km.
Zpráva od Martina: “ Jsem úplně na kaši, neudržím se na kole. Jídlo už nepomáhá, musím chvíli odpočinout a usušit spacák na noc. Zasraná civilizace. Než jsem našel lavičku někde v klidu, tak to trvalo věčnost , lítá tu na de mnou dron.“
Myslím, že zítra se ukáže, jak na tom Martin bude, ale šacuju to, že zejtra by mohl dojet do cíle. už je to jen kousek, tak chlape makej, makej.
—————————————————————————————————————————————————-
22.6.2016
8:25 hod. Zprávy z trati od Martina: “ Včera v noci jsem potkal krajana co sem emigroval, když mu bylo 5 let. Mluvil plynule česky. Přinesl mě ven matraci a dvě deky a nechal mě u sebe přespat.Díky Jirko! Dneska jsem díky tomu odpočatej a půjdu po něm, Jakobe třes se “.
Tak jak je vidět ze zpráv a postupu Martina, rodná řeč a zázemí Martina nakoplo. Krize je zažehnána a jede zase co to jde. Trochu lišáckou taktiku zvolil Jakob, protože si vypnul loger a od 8:30 stojí na místě. Martin je nyní sice ve vedení, ale podle zpráv Jakoba nikde nedohnal, takže vůbec nevíme, jak daleko se od něj nachází? Zatím je tedy stále na druhém místě.
15:45 hod. Jakob Christian -průběžně vedoucí muž si stále hraje na schovávanou a nezapnul svůj loger, takže kdo ví, kde se nachází? Martin má nyní v nohách 853 km a do cíle mu zbývá 177km, což dneska už asi nezvládne, ale nad ránem by mohl být v cíli. Tak pojď makáči, už je to jen kousek a možná je ještě ve hře 1.flek. Uvidíme jestli se tahle taktika Jakoba vyplatí. Jedno je jistý, bude to drama až do samotnýho závěru.
16:00 hod. Zprávy od Martina: “ Vedro jako v peci, jedu zabalenej ve zlaté termofólii. Je velké nebezpečí úžehu. Hodně se chladím v potoce a piju. Snad to bude OK“.
Tak podle těhle zpráva, je asi jasný, že kdo ho teď potká, tak si asi musí myslet, že je opravdu mimozemšťan. Jó holt vedro není jen u nás ale i ve Švýcarech
20:11 hod. Zprávy od Martina: “ Projíždím přes sněhový pole, kudy vede trasa a žádný stopy. Takže Jacob jestli šulí tak ho nedojedu, ale poznám jeho stopy. Vpředu X King, vzadu Racing Ralph“
20:32 hod Zprávy od Martina: “ Nepřejel jsem to? Začíná se tady mulvit francouzky “
—————————————————————————————————————————————————–
23.6.2016
0:28 hod. Zprávy od Martina: “ Tlačím do kopce a spím při tom. Čelovka už zhasla, ale svítí hvězdy. Na kopci možná 10 min. spánek, abych se při sjezdu nevysekal. Mám ještě záložní čelovku na tužkovky. Na sjezd bude dobrá.“
6:29 hod. Zprávy od Martina: “ Dnešní svítání bylo hrozný. Musel jsem jet krátký, krátký, aby mě byla zima a neusnul jsem. Do uší jsem pouštěl Manowar na plný pecky, aby navodil start jako na Králi Šumavy a vono nic. Bolej mě rozmočený chodidla. Pohádkovej les v noci se sotva viditelnou čelovkou se změnil v DH trať, která tam byla tak před 29 lety. Teď dojím snídani a jedu.“
8:00 hod. 973km a Martin je skoro na vrcholu předposledního kopce.
10:57 hod. Martin má nyní v nohách 990 km a čeká ho už jen poslední kopec. Do cíle to je už jenom 40 km, tak už to nějak dá. Papírově je nyní ve vedení, ale kde je Jacob Christian je stále velká záhada a možná bude všechno jinak. Martin si prožívá fyzický a psychický peklo. Je asi totálně rozloženej a jede jenom na výpary. Tak pojď už tam skoro jsi, poslední krpál a pak už je to do cíle jenom z kopce.
12:37 hod. Martin je v polovině posledního kopce. V nohách 1002km a do cíle zbývá: 28km
15:48 hod. Martin dojíždí po 1029,9km do cíle jako vítěz. Gratulace obrovská, neskutečnej výkon
Byl to živej přenos plnej nervů a napětí, ale všichni co ho známe, tak máme radost i za něj. super.
Otevírám tuto diskuzi. Budu rád když mě třeba povzbudíte. Pravděpodobně nebudu schopen reagovat na diskuzi během závodu, ale určitě si ji potom rád přečtu
Martine, že zrovna ty by si nebyl schopen reagovat na diskuzi mě příjde nějaký divný.
Budu sledovat a držet palce,stejně jako při Loudání. Dle profilu to je jinej kalibr,ale ty to dáš. Vypadá to že jim zase jedeš strhat normy a stanovit nové rekordy,tak ať to vyjde a hlavně si to ve zdraví užij
Martine, držím palce, užij si to, drž se v čele a hodně foť….ty to zvládneš, dělat víc věcí najednou:-) Přeju prima počasí:-)
Dávej chlape. Opět neskutečný výkon. Ať Ti přeje i štěstí!!!
Tak Martin už projíždí pod starou známou severní stěnou Eigeru. „Rovinatý“ traverz pod stěnou má v reálu 1000 metrů převýšení na pár kilometrech, v profilu pěkný zoubek, jeden z nejvyšších. Krajinově ovšem velká paráda. Moc fandím!
Držím moc palce
Dneska už to Martin dorazí…teď asi poslední pauza před 2 kopcema a finišem…Jakob se nám ztratil z očí,podlá taktika…
40 km do konce,poslední kopec…tak pojď…. ))))
A je to tam! Gratulace veliká!
Obrovská gratulace Martine, jseš borec !