Rallye Sudety 2011

Rallye Sudety je jeden z nejstarších českých MTB maratonů a podle mnohých je označována jeho technicky náročná trať za nejobtížnější závod horských kol u nás. Již 17 ročník tohoto kultovního závodu se jel v sobotu 10.9.2011 v Teplicích nad Metují. Akce je již tradičně zařazena jako finále Českého poháru v MTB maratonu a nejinak tomu bylo letos.

Když se mě v polovině prázdnin zeptali kamarádi, jestli pojedu tento závod neváhal jsem ani minutu a odpověďěl že ano, přestože jsem netušil jak moc náročná trať tohoto závodu bude. Na výběr byly dvě trasy krátká 55km označována pořadateli jako rodinná, ikdyž tomu tak ve skutečnosti není a náročná 115km trasa s převýšením více než 3100m. Vybral jsem si jako obvykle delší trasu. Prázdniny utekly jako voda a očekávaný den D pro mě nastal vlastně již o den dříve v pátek 9.9 kdy jsem se chystal na závod. Nejprve jsem musel dát dohromady již sezónou značně unavené kolo. Začal jsem výměnou obou plášťů, neboť jsem tušil, že riziko defektu bude na tomto závodě velmi vysoké. Při výměně jsem zjistil, že mám naražený zadní ráfek a tak bylo třeba jej mírně vyrovnat měděnou tyčkou a kladivem. Oba pláště jsem nainstaloval jako bezdušové s no tubes tmelem. Dalšími servisními kroky bylo nalisování nových ložisek předního kola, promazání středu, doplnění jednoho chybějícího šroubu v převodnících a dotažení zbylých, seřízení přehazovačky a přesmykače, dotažení nýtků v rámu pro montáž košíků na bidony, instalace nové bombičkové pumpy pro případ rychlé opravy defektu a konečně kompletní promazání kola. Strávil jsem tím celé dopoledne a na cestu do Teplic jsem se proto vydal až kolem 15h. K večeru jsem dorazil do penzionu Kamínek v Teplicích nad Metují, kde již na mě čekali kamarádi. Došel jsem si na prezentaci do kina pro číslo a vyfasoval zde „startovní tašku“. Součástí byla i poukázka na páteční večeři, kterou jsem v zápětí využil. Pak jsem se vrátil do penzionu a při montáži čísla a čipu zjistil, že zadní kolo mého stroje je prázdé a i přední měkké. Byl to důsledek čerstvé montáže bezdušového systému. Vetšinou trvá dva dny než se zacelí póry v plášti a já na to měl jen den jeden. Dofoukl jsem obě kola a byl rozhodnut, že jestli to do rána ujde budu muset nainstalovat ještě před závodem duše.

Druhý den ráno po snídani bylo zadní kolo prázdné a tak jsem tam pro jistotu namontoval duši a vydal se na start na náměstí, který byl již v 8 ráno.  Ve startovním koridoru bylo již plno závodníků a tak jsem se ani moc nerozjížděl a postavil se rovnou na start. Tentokrát mě byla první vlna zapovězena, protože jsem zde startoval poprvé a právo na první vlnu měli pouze závodníci, kteří se loni umístili do 100 místa  a nebo jsou v kategorii elite v Českém poháru do 20 místa. S kamarády Ondrou a Jirkou jsme se postavili hned na konec první vlny a společně čekali na start.

Rally Sudety start

Přesně v 8 zazněl výstřel z děla a obrovská ohlušující rána jako by měla opačný účinek než impulz ke startu. Pomalu mě z té rány ztuhla krev v žilách, ale naštěstí jen do oklamžiku než se dali do pohybu závodnící přede mnou.

Jedna odpověď to “Rallye Sudety 2011”

Leave a Reply for Zhodnocení závodní sezony 2011

Aktuálně
příští trénink 26.11.2024

19.2.2022 - RADOUŠOVO BLOUDĚNÍ 2022
Sponzoři
Archiv
Fotografie dne
Předpověď počasí
Kalendář
Listopad  2024
Po Út St Čt So Ne
   
  1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  
Anketa
TOPlist