Craft 1000 Miles Adventure

Den -1 – 28.6.2013 Velké balení před odjezdem na Slovensko
A je to tady, dnes nastalo velké balení a příprava kola na dalekou cestu. Celý den jsem dával do kupy jednotlivé věci, a vážil a odlehčoval jak jen to šlo. Nakonec se váha zastavila na solidních 5,5 kg včetně rezervního pláště, dvou duší, 6 náhradních AA článků, foťáku, mobilu, světla, GPS, nabíječek, spacáku, alumatky, oblečení, ionťáku, nářadí, oleje, destiček, atd. To vše je bez jídla a vody. Celkově bych tak měl být o 10kg lehčí než loni a i s kolem se sakum prásk vejít do 20kg.
Den 0 - 29.6.2013 Sbaleno, odjíždím vlakem na slovensko
Po náročném balení jsem všechny ty krámy dostal do podsedlové brašny a cammelbaku na záda. Je čas vydat se na cestu.
Den 1 - 30.6.2013 – 17:00 start z Nové Sedlice – SK
Právě byl odstartován závod 1000 Miles a Martin začíná pomalu nabírat směr Čechy. Před startem měl vydatný oběd a vyráží ze Sedlice směr Zemplínská Šírava, kam by chtěl dnes dojet. Počasí je zatím nakloněno na jejich straně a ukazuje vlídnou tvář, slunečno, teplota kolem 20°C. Doufejme že jim to chvíli vydrží
Tak všichni šťastnou cestu a držte se.
21:40 Martin dnes dojel do Vinné u Zemplínské Šíravy viz obrázek a přespává u jedné místní obyvatelky ve skladu Potravin. Zázemí prej parádní, akorát nějaký ty potraviny tam prej nejsou, ale najedl se před tím, takže usínal s plným žaludkem a spokojen. Oba obávané brody si nechává na zítřek, zřejmě aby se po ránu rychle probral . Tempo má zatím super, jen tak dál.
Den 2 - 1.7.2013 – 21:04 někde v okolí Popradu – dnes 220 km
Nechat si brody na ranní koupel byl asi dobrý nápad i když nevím. Martina to nějak probralo, řekl bych asi až moc a zatím jede jak šílenec. Po suché cestě to prej odvaluje jak prase, takže dnes dal 220 km. V Popradu si dal k večeři pizzu, takže žaludek dostal co si zaloužil a tělo může přes noc zase z něčeho dobíjet baterky. Některé jedince co brodili ještě včera večer Laborec Martin předjížděl prý značně prošitý v okolí chaty Hrešná. Doufám že Martin už bude taky končit, a bude bivakovat někde v okolí Popradu. Jede se mu zatím prý parádně. No snad ví co dělá. Držím pěsti chlape.
Den 3 - 2.7.2013 – 23:37 Turčianské Teplice
Martin se zatím drží plánu a během dnešního náročného dne přejel Nízké Tatry a Velkou Fatru. Dnešek byl jedna z velkých zkoušek pro tělo. Zatím asi největší porce převýšení v celém závodě a možná i celkem. Vyšplhali na nejvyšší vrchol celé trasy- Križnou 1574 m.n.m. a pokračovali do Turčianských Teplic. Turčianské Teplice jsou Lázeňské město, tak snad se tam možná ještě stihnul najíst, ale nejsem si jist, protože v tuhle pozdní hodinu už kuchyně na Slovensku asi nefungujou. Snad někde našel nějakej bivak a pořádně se vyspí, na zítřek to bude potřebovat. Zítra by měl podle plánu dojet do Čech a skončit v okolí Luhačovic nebo skončí dřív a dopřeje tělu odpočinek na CP1 v okolí Trenčína. Necháme se překvapit, jak to dopadne. Zatím, ale jede stále super. Odhadem cca kolem osmého místa a postupně se propracovává vpřed. Letos mu věřím na bednu, když ho nezradí hlava a nepřestane poslouchat moje rady na dálku, který ho musí už asi pěkně štvát
.
Den 4 - 3.7.2013
7:30 - Martin si na dnešní noc dopřál zaslouženej odpočinek a přespal v Turčianských Teplicích v místním hotýlku za luxusních 10 Euro na hlavu. Ať si říká každej kdo chce,co chce. Postel je prostě postel a tělo to pozná, takže na dnešek by měl být docela zrelaxovanej. Jestli se tomu v tomhle závodu dá vůbec tak říkat.
11:30 – Martin se trhnul od Bejka a Roberta , zdolal pohoří Strážovské vrchy a nyní právě zdolává vrchol Baske – 955m.n.m. nedaleko Trenčianských Teplic. Vrchol Baske je kopec nekonečných serpentín a singlů, takže si Martin konečně užil a pookřála jeho bikerská duše. Jede s Láďou č. 123, který dělá kameramana pro ČT4. Takže Martin bude asi jednou z mediálních hvězd Cestou je čekaly taky nádherné neposekané louky, kde to vůbec nejede . Ale jsou to prostě Míle a bez tohodle by to ztrácelo tu správnou šťávu. To k tomu prostě patří.
15:00 - Konečně v CP1 u Trenčína. Martin je asi na osmé pozici a jede s Láďou Moulisem st č. 123 taky z Plzně. Plzeňáci prostě drží spolu závodník před nima dojel na CP1 asi před hodinou.
16:45 – Martin začíná stoupat na Javorník – 782 m.n.m. a začíná překonávat Bílé Karpaty. Poslední pohoří, kde se ve větší míře mohou vyskytovat medvědi. Tak jsem zvědav jestli nějakýho potká? Rád by dojel až do Luhačovic, tak uvidíme.
19:45 -No smůla? Žádnej medvěd se prej nekonal.To už ho asi neuvidí.Možná bude mít šanci ještě v Jeseníkách, ale tam už je jich hodně málo.
Jinak je vidět, že kluci si asi sedli a neztrácejí humor. Martin s Láďou jedou stále spolu a to je na psychiku super, můžou se vzájemně podporovat. Už jsou kousíček před Luhačovicema což byl plán a chtějí to dneska docvaknout do Vizovic. Dokonce Láďa má tak skvělou náladu, že tam prýc chce zapařit na diskárně. Bolí ho ale trochu koleno,tak nevím? Snad ho to přes noc přejde. Jinak paráda. Plzeň jedeee!!! Začíná se tady vytvářet skupinka kluků, kteří se neustále během dne potkávají a jedou podobné tempo ( Martin, Láďa, Bejk a Robert).
No a nebyl by to Martin kdyby neměl nějakou veselou příhodu
Takže vrchol dnešní rozkodrcané cesty Martin zakončil stylově na CP1.
Při příjezdu na CP1 olej v jeho vidlici měl takový tlak a takovou teplotu, že vytlačil gufero od vidlice a doslova ho vystřelil jak zátku od Šampusu z těla nohy vidlice. Martin je už ale starý ostřílený harcovník a kozák, takže tahle veselá příhoda co pobavila zázemí CP1 a okolí ho nemohla jen tak vykolejit. Vytáhl ze svého proviantu olej do vidlice, doplnil hladinu, gufero zatlačil pomocí imbusů a stroj byl zase jako nový a připraven zdolávat zbytek trasy tohoto náročného závodu.
Pro dnešek jsem se nějak rozepsal a asi by to stačilo. Kluci stejně pojedou už jenom pár hodin a budou muset přespat. Takže pokračování zase až zítra. Jelikož se jdu zítra taky projet, tak zítřek bude stručnější:)
Den 5. – 4.7.2013
7:30 Martin zase chytnul asi svoji závodnickou slinu a pravděpodobně jel až do noci, nebo spíš brzkého rána. Poslední zpráva byla asi okolo 2 hodiny ranní někde za Vizovicema. Leží v bivaku, prej ho bolí kolena a nemůže usnout. Tak nevím jestli tohle rozhodnutí jet do rána nebude pro něj osudové a zdraví mu vydrží. Je teď už jasné, že v tomhle závodě se nevyhrává fyzičkou, ale hlavou. Jsem zvědavej kam až dneska Martin dojede. Držím pěsti a ať zdravotní problémy odezní.
14:00 - Bikování v okolí Hostýnských a Vizovických vrchů bylo parádní a sjezdy v okolí Hostýna taky stály za to. Ovšem asfaltové přejezdy jsou prý Nuda v Brně. Uvidíme kam dnes Martin dojede, doufám, že kolena už jsou na tom trochu líp.
15:42 – Martin poslal domů poštou časovanou bombu v podobě svých použitých a důkladně propocených svršků a začíná stoupat na dlouhé stráně, teď je v okolí Slezké Harty.
21:53 - Dlouhé stráně dostáli svému jménu a cesta od Vizovic je na ně opravdu dlouháááá. Takže Martin rozumně končí těsně pod nima a bivakuje v luxuxsní letní chatce těsně pod nima.
Den 6. – 5.7.2013
5:15 - Martin už zase šlape do pedálů a stoupá na ten hroznej kopec jménem Dlouhý stráně.
6:17 - Martin zdraví, pěkné ráno všem. Zdravím od napuštěné vany jménem Dlouhé stráně. Dal bych koupel, ale nevím, kde je špunt na vypouštění špinavé vody. Je mlha a prdlajz vidět, tak pouštím mlhovky a valím dolů. Snídaně na CP2 volá.
9:30 - Sice ještě nemám officiální zprávu.Lidi na CP2 ty data asi nějak neaktualizujou, ale vzhledem k vzdálenost by Martin měl sedět už na CP2 a tlačit do sebe něco sladkýho k snídani. Tak se necháme překvapit o kolik jsem se seknul, až zveřejní pozici na CP2. Tempo má Martin pořád super a nyní se pohybuje asi už na 5 pozici. Jen tak dál.
20:00 – Martin jede s Láďou č.123 a dali si večeři v Králíkách, bohužel králika na smetaně neměli, takže jim musí stačit nějaká vepřová flákota. Zvládli patníkové šílenství mezi CP2 a Králickým Sněžníkem a valí dál. Pojedou do tmy, tak jsem zvědav kam se šoupnou.
Kdo Míle jel tak už ví co ho v Čechách čeká, ale kdo nejel a bude namlsanej ze Slovače tak asi bude koukat. Postup se značně zpomalí a denní dávky kilometrů hodně, místama velmi hodně zkrátí. Jednu z Nejhorších pakáren mají kluci za sebou. Další úsek na psychiku bude až kolem Broumovska a Adršpašsko Teplických skal. Do té doby by měla být cesta v rámci možností jezditelná.
Den 7. – 6.7.2013
6:00 – Martin vyráží spolu s Láďou č. 123 zdolávat krásy Orlických hor. Všude plno bunkrů, hodně asfaltovejch cestiček, atd. Prostě pěknej a turisticky zajímavej kraj, takže celkem dost lidí.
15:00 – Teplice nad Metují. Láďa mění destičky a stále pokračují spolu. Čeká je druhá největší pakárna celého závodu úsek za Adšpachem Polským pohraničím až na vrchol Královecký Špičák. Jen nastíním jak asi trasa vypadá: ( patník, patník, skála,patník, bahno, kopřivy, bodláky, močál, patník, kořeny, patník). V tomhle se jet opravdu nedá a čeká je 3-4 hodiny tlačení v tomhle dost hustém terénu.Pak už by to mělo zase trochu uhánět.
19:05 – Tak druhou zkoušku už mají chlapci za sebou a motají se někde na Polskejch lukách. Prej jim to tam trochu sečou převodníka a hrabou do řádků. Jsem zvědav, kam až to dneska docvaknou, ale Krkonoše by mohli bejt jejich. Počítám, že bude reálný se dohrabat na Malou Úpu a tam dát pořádnej dlabanec a jít do hajan.
23:30 – Kluci se opravdu pochlapili a zvládli to dneska až na Výrovku. Klobouk dolů. Ten závěrečnej kopec k chatě Vám teda nezávidím, za to ranní sjezdík bude příjemné probuzení. Takže polovinu Krkonoš už mají skoro za sebou.
Příhoda dne: V Kralowe v Polsku dali s Láďou tříchodovej oběd, aby tělo mělo co pálit.No a samozřejmě platí přímá úměra co jde dovnitř musí jít i ven.Takže se odebrali na WC. Jelikož Láďa šel na pánský hajzlík a byl tam jen jeden.Martin musel v rámci úspory času jít na dámskej hajzlík. Jo závod je závod
![]()
Den 8 – 7.7.2013
7:00 – Kluci už jsou zase na trase. Noc byla parádní, takže si trochu oddáchli a ve Špindlu se jim podařilo předjet další kus. Takže nyní jedou na 4-5 pozici. Jen tak dál chlapáci.Plzeň jede a na tu bednu Vám věřím, takže makejte. Během poledne by mohli bejt na CP3 a pak samozřejmě zase kam až to půjde. Zatím super.Děláte mě radost.
12:45 – Zatím nemám žádné zprávy od kluků, ale podle odhadu by touhle dobou měli být už dávno na CP3, officiální server závodu opět zahálí a počítám, že tam daj info tak s dvouhodinovým zpožděním. Podle mých odhadů by se kluci mohli dneska šoupnout někam těsně před Šluknovský výběžek. Dnešní den je asi pro každého to nejlepší ježdění. Trasa z loňska se moc nezměnila, takže je čeká trasa plná krásných singliků, které začínají věhlasným Singtrekem pod Smrkem nad Lázněma Libverda a končí až na CP3. Pak už jsou cesty opět normální.
19:30 - Martin je v Krásné Lípě a měl by ještě dneska přejet Šluknovský výběžek. Láďa se motá někde kolem něj, tak se snad brzy sjedou a budou pokračovat zase spolu. Držím palce chlapy.Tady už se začíná pomalu závodit. Cíl už je na dohled, tak makejte.
Den 9. – 8.7.2013
5:00 - Tak Martin s Láďou se nějak roztrhali a vzhledem k tomu že vázne informační tok od závodníků k ústředí závodu, tak ani nedokážu říct, kde kdo je. Martin přes noc zvládnul obávaný Šluknovský výběžek, poslední pakárnu tohoto závodu a jeho NordCap – nejsevernější bod ČR.
7:00 - poslední lokace poblíž rozhledny Tanečnice v CHKO Labské pískovce. Uvidíme jestli se dneska podaří dát vytoužený cíl, ale už se to přibližuje, takže držím palce. Makej chlape, máš na to. Tady už se začíná opravdu závodit a bude to jen o tom kdo vydrží jet a kdo bude mít ještě dostatek sil, zvládnou tento náročný a nejdelší úsek bez přestávek.
10:55 - Martin je právě v cukrárně v Děčíně a přidává do svého hladového kotle další palivo – cukry. Kotel jede na plný plyn, takže palivo je třeba doplňovat průběžně a docela často. Nyní má před sebou další úsek trasy, tentokrát výšlap na Děčínský Sněžník. Jedeš super, jen tak dál.
13:13 - Martin je právě u rozhledny na Děčínském Sněžníku. Jelikož spěchá tak na rozhlednu nepoleze a pokračuje směle dál. Zřejmě cukry s Děčína jsou dobré palivo
16:45 – Právě před chvilkou byl Martin na Komáří Vížce u Krupky, takže Cínovec co by kamenem dohodil. Do cíle mu zbývá ještě tak 190 km. Dnešní noc bude hodně dlouhá a bude to zkouška organismu a psychiky. Zvládne tělo vydržet nonstop zátěž takhle dlouho?? Já myslím, že Martin to dá, tak držte palce.
19:55 – Martin je právě ve Vesničce Nová Ves v Horách, poblíž Hory Svaté Kateřiny.
21:16 - Nyní je ve vesničce Zákoutí a do cíle zbývá cca 150 km. Počítám že někdy v brzkém ránu uvidí Martin cíl ve Skalné. Do půlnoci aktualizace na webu.
22:40 – Martin je kousek za Horou Svatého Šebestiána a do cíle mu zbývá podle GPS 115 km. Vypadá to na dlouhou noční šichtu.
Den 10. – 9.7.2013
01:00 – Martin se motá nedaleko Klínovce a únava je znát, teď už by to do cíle mělo být teoreticky z kopce. Počítám že tam bude kolem 5-7 hodiny ranní.
07:53 - Bohužel nemám žádné nové zprávy od Martina, takže jsem na tom stejně jako Vy a očekávám jeho průjezd cílem každým okamžikem. Zřejmě se mu vybil mobil,takže nemůže dávat zprávy o své pozici a vzhledem k tomu že jede už téměř přes 30 hodin nonstop beze spánku, tak i únava se na něm musela podepsat. Drž se.
11: 01 - Tak Martin dojel společně s Láďou cílovým obloukem ve Skalici a mají společně krásné 4-5 místo. Celkově jim tedy pouť trvala 8 dnů,18 hodin a 1 minuta. Takže velká gratulace chlapci. Tímto pro ně končí dlouhá pouť napříč Česko-Slovenskem a nyní budou vstřebávat obrovské množství zážitků, které cestou zažili a hlavně dávat do kupy svá rozlámaná těla. No a taky se už konečně pořádně vyspí.
Tak jak to vypadá??? sleduji a fandím!!! super výkon!!!
Uvidíme, ale dneska útočí na finish, aktuální zprávy dávám na web.
Pořád nic? Už bych čekal finiš
Martine obrovská gratulace. Smekám. Jsi prostě třída!
Honza
Právě jsem se probral z komatu po dojezdu do cile. Byl to nádherný zážitek. Děkuji všem kteří mě fandili, podporovali a pomohli. Moc děkuji Šéďovi za zprostředkování perfektního online přenosu zpráv z mého pohybu po trati, jeho cenné horolezecké i bikerské zkušenosti z loňska, které mě pomohli spatřit oblouk cíle ve Skalné takto brzy. Mám opět kupu zážitků a fotografií, o které se s Vámi brzy podělím na tomto webu. Fandím všem co jsou ještě na trati a přeji úspěšné zdolávání kopců, překážek až do cíle ve Skalné.